KingTechタービンエンジンK-45G4+です。
ブラシレスモーターのオートスタートですから、極めて簡単に始動できます。
燃料は灯油にジェットオイルを5%混ぜたものになります。
このサイズ、重量のマイクロタービンは大変扱いやすく、既存のEDFダクト機に熱対策を施せば簡単に搭載可能です。
基本的には燃料タンク800〜1000CCを重心近辺に搭載しUBT(泡消しタンク)を前方に乗せればOKです。
始動用の電池はリフェの3セル2000mA程度が必要です。
タービンエンジンはEDFに比べて排気速度が極めて速いため、アンダーパワー気味でも速度が出ますし着陸の時も安全です。
飛ばせる環境にある方は少ないかもしれませんが、一度この醍醐味を味わうと抜けられなくなりますよ。
KingTech K-45G4+ メーカー定価 $1,690.00
• KingTech G4 utilizes SBus data transmission.
• Engine/ECU integration, all operating parameters including total run
time are all recorded into the engine.
• The smaller and lighter external Data Relay Module (DRM) is
responsible for all data, signal and power transmission.
• Pump: digital sbus brushless pump
• A micro USB connector is present for a future connectivity of
wireless mobile apps.
• The G4 features a brushless starter motor for reliability and
durability, built-in FOD screen is also integrated.
• After a run cycle and receiver switched off, GSU will remain on only
until cool down completes.
K-45G4 SPECIFICATIONS
Diameter: 62.9mm
Length: 158mm
Weight: 450g (Include internal valve, mount, Digital control system,
FOD Screen)
Max. RPM: 232000
Thrust: 4.5kg@ 15° C
EGT: 720°C max
Fuel consumption: 150 g / min
Fuel: Kerosene
Lubrication: 5%
Maintenance cycle: 25 hr USD300
G4 MODEL COMPONENTS LIST
• Engine
• Data Relay Module (DRM)
• Ground Support Unit (GSU)
• Wire Harness and Tubing Set
• Fuel Pump, Filter and Shout-off Valve
• Fuel Inlet Attachments
• Instruction Manual
EDF機への搭載事例
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